Ik leer leren

Training Ik leer leren

Deze training is bedoeld voor leerlingen die beter en effectiever willen ‘leren leren’. Tijdens de training krijgen ze inzicht in de factoren die belangrijk zijn voor het leerproces en hoe ze het leren kunnen aanpakken. Daarbij zoeken en ervaren de leerlingen ook welke belemmeringen misschien aanwezig zijn. Bewustwording zorgt bovendien voor meer motivatie voor het leren. Onderwerpen die tijdens de training bijvoorbeeld aan bod komen:

  • vragen over leren, wat is belangrijk bij leren;
  • eigen kwaliteiten en talenten;
  • zelfvertrouwen / faalangst;
  • motivatie, aandacht en concentratie;
  • plannen en organiseren van huiswerk;
  • inzetten van verschillende leerstrategieën.

In mijn praktijk wordt de training individueel (dus niet in een groep) aangeboden in vijf lessen van een uur. Indien gewenst kan de training op maat worden gemaakt.

Voor wie

De training is geschikt voor leerlingen uit groep 7/8 van het basisonderwijs en 1e/2e klas van het voortgezet onderwijs.

Plaats en kosten

De training wordt gegeven in de praktijk. De kosten bedragen:

Individueel (vijf lessen van een uur) € 200,00
Werkboek (kan via de praktijk worden aangeschaft) €  32,50 

Aanmelding

Gedurende het hele schooljaar wordt de training aangeboden. Voor meer informatie hierover of voor aanmelding kunt u contact opnemen (zie contactgegevens).

Praktijk voor Remedial Teaching Spijkenisse

De Praktijk voor Remedial Teaching Spijkenisse is een kleinschalige praktijk aan huis met specialistische kennis en ervaring in de begeleiding van kinderen met leerproblemen op de gebieden van technisch lezen, spellen (waaronder dyslexie), begrijpend lezen en rekenen.

Lees meer over de praktijk

Over Mij

Mijn naam is Marja Uijen en ik stel me graag
aan u voor!

Tijdens de basisschoolperiode van mijn eigen kinderen werd mijn belangstelling en enthousiasme voor het onderwijs gewekt...

Lees meer over mijzelf

Contact

Wilt u meer informatie of een afspraak voor een intakegesprek maken, neemt u dan gerust contact op.